Japanse honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen blijven

3 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen blijven Empty Alleen blijven

Bericht van Valerie zo apr 17, 2011 10:58 pm

Hoe makkelijk kunnen jouw honden alleen blijven? Hoe hebben jullie dit opgebouwd? Moeten ze vaak alleen blijven?
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen blijven Empty Re: Alleen blijven

Bericht van secricible ma apr 18, 2011 5:29 am

dat was bij Sumiko echt helemaal geen probleem. Eerste nacht een paar keer gepiept (3x waarvan 2x was omdat ze moest plassen/poepen). Daarna hele tijd niet meer. In de eerste week is ze al 5 uur alleen thuis gebleven, omdat we naar de eerste hulp moesten en alles daar nogal langzaam verliep. Dat was dus niet echt de bedoeling.
DAarna hebben we langzaam opgebouwd: eerst een half uurtje, en zo in 2 weken tijd naar ongeveer 6-8 uur alleen kunnen zijn. Meestal is dat niet nodig, maar het is prettig om te weten dat ze dat kan. Langer wil ik ook echt niet. 's nachts slaapt ze ook gewoon alleen in de kamer, buiten de bench. Overdag nog wel in de bench, omdat ze nu sloopneigingen heeft door de pubertijd.
Begin van de pubertijd heeft ze 2x gehad dat ze alles bij elkaar gilde, geen idee waarom. Dat is nu ook weer over.

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen blijven Empty Re: Alleen blijven

Bericht van Valerie ma apr 18, 2011 9:44 am

Oke zo te lezen is dat bij haar eigenlijk heel makkelijk gegaan! Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet te moeilijk om doe, al hoeven ze hier nooit echt heel lang alleen te blijven.
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen blijven Empty Re: Alleen blijven

Bericht van Denise. di apr 19, 2011 9:21 am

Ik vind het wel belangrijk dat pupjes in het begin zo min mogelijk alleen zijn. Ik denk dat als je pupjes op zo'n vroege leeftijd veel zekerheid geeft alleen blijven op latere leeftijd een minder groot probleem is. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk Cool Kenzo kan nu prima alleen blijven maar liever niet te lang, Nova kan nog niet alleen blijven.
Denise.
Denise.

Aantal berichten : 63
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen blijven Empty Re: Alleen blijven

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum