Japanse honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hachiko

+2
Chat
Valerie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hachiko Empty Hachiko

Bericht van Valerie do apr 21, 2011 10:05 am

Hachiko - Een beroemde Akita

Hachikõ Monogatari, het verhaal is werkelijk bitterzoet. Hachiko wachtte trouw jarenlang op een vriend, die nooit meer zou terugkomen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Het verhaal van Hachikõ (11-10-1923 tot 3-8-1935) illustreert de trouw en de zelfstandigheid van de Akita. Hachikõ heeft een standbeeld gekregen op het station Shibuya.
De legende van Hachikõ

Iedere dag begeleidde Hachikõ zijn baasje Ueno Hidesaburo, een professor aan de universiteit van Tokio, naar het station en haalde hem daar in de middag weer op. Op een dag in 1925 kwam zijn baas 's middags niet opdagen. De professor was overleden aan een hartaanval. Hachikõ was toen pas twee jaar oud. Hachikõ bleef tot zijn dood naar het station toekomen om op zijn baas te wachten, 10 jaar lang.
Hachiko - beroemde Akita van Japan

De mensen die op het station werkten en kinderen vonden dit zo ontroerend, dat ze hem te eten gaven en hem verzorgden. De trouw en volharding van Hachikõ raakte mensen in hun hart. Er waren er die zeiden dat de hond naar het station bleef komen vanwege het voedsel dat hij daar kreeg, maar is zeer onwaarschijnlijk het geval: Hachiko kwam alleen 's avonds naar het station, precies op het tijdstip dat de trein waar gewoonlijk zijn baasje in zou zitten aankwam.
Hachikõ blijft tot de verbeelding spelen

Voor het 'Shibyu' station in Tokyo is een standbeeld voor deze supertrouwe Akita opgericht. Veel toeristen willen op de foto vereeuwigt worden bij dit symbool van volharding en loyaliteit.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Hachikõ is het onderwerp van veel kinderboeken zoals 'Hachikõ, the true story of a loyal dog' en 'Hachikõ waits') Japanse animatiefilms en speelfilms. In 1987 kwam de film 'Hachikõ Monogatari' uit die het verhaal vertelde vanaf Hachiko's geboorte tot aan zijn dood.

In het verhaal zit ook een spirituele reunie met zijn baasje, de professor. Je ziet deze in onderstaand Japans filmfragment:

Japans filmgragment

Ook Hollywood ontdekte de legende van Hachikõ en heeft Richard Gere gevonden om de rol van de professor te spelen.
Japanse animatiefilm over Hachikõ

Japanse tekenfilm

De echte Hachikõ had ook 1 omgevouwen oortje. In de animatiefilm is dit detail overgenomen.

Hachikõ is in 1935 overleden op het station Shibuya... daar waar hij zijn eigenaar voor het laatst zag.

bron
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Chat do apr 21, 2011 6:34 pm

Ik heb de hele film gezien, en die is best ontroerend! Neutral
Chat
Chat

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Terwolde

http://vonvehnemoor.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Minhie do apr 21, 2011 9:16 pm

hihi ik hield het ook niet droog hoor, bij beide versies. drama
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van secricible do apr 21, 2011 10:22 pm

ik heb de amerikaanse versie nu 3x gezien:

eerste keer vor we Sumiko kregen, heb echt tranen met tuiten gehuild
Tweede keer ook voor we haar kregen, weer een paar traantjes
Derde keer hadden we haar net enkele maandjes, toen heb ik hem af moeten zeggen, raakte er zo overstuur van... Dus ik kijk hem niet meer vrees ik, haha.

Zou graag nog eens naar Japan willen, om dat standbeeld te zien.

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Valerie do apr 21, 2011 11:16 pm

Ik zou ook erg graag een keer naar Japan willen om dat standbeeld te zien en de Akita's daar te bekijken Smile
Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik het verhaal lees, die film was echt een drama Laughing
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Chat vr apr 22, 2011 12:10 am

Valerie schreef:Ik zou ook erg graag een keer naar Japan willen om dat standbeeld te zien en de Akita's daar te bekijken Smile
Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik het verhaal lees, die film was echt een drama Laughing

Ja ik vraag me af hoe het daar nu is, na de aardbeving Surprised
Chat
Chat

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Terwolde

http://vonvehnemoor.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Valerie vr apr 22, 2011 12:32 am

Chat schreef:
Valerie schreef:Ik zou ook erg graag een keer naar Japan willen om dat standbeeld te zien en de Akita's daar te bekijken Smile
Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik het verhaal lees, die film was echt een drama Laughing

Ja ik vraag me af hoe het daar nu is, na de aardbeving Surprised

Ja het zal denk ik nog wel even duren voor alles weer is opgebouwd No
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Chat vr apr 22, 2011 12:43 am

Valerie schreef:
Chat schreef:
Valerie schreef:Ik zou ook erg graag een keer naar Japan willen om dat standbeeld te zien en de Akita's daar te bekijken Smile
Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik het verhaal lees, die film was echt een drama Laughing

Ja ik vraag me af hoe het daar nu is, na de aardbeving Surprised

Ja het zal denk ik nog wel even duren voor alles weer is opgebouwd No

dat denk ik ook, maar staat het standbeeld er nog, of is die ook foetsie!
Chat
Chat

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 70
Woonplaats : Terwolde

http://vonvehnemoor.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Valerie vr apr 22, 2011 12:50 am

Het orginele standbeeld was ook omgesmolten, ik denk dat als deze weg is er uiteindelijk wel een nieuwe komt.. Al staat dit standbeeld volgens mij niet in het getroffen gebied?
Nou ik hoop in ieder geval dat het land er weer snel bovenop komt !
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Kajino P vr apr 22, 2011 5:00 am

Het standbeeld staat er nog gewoon hoor. In Tokyo was de aardbeving hevig, maar niet veel meer dan dat. Ze zijn er erg goed voorbereid, maar Fukushima was een ramp natuurlijk. De grootste problemen waren echter de tsunami en de kerncentrale.

Voor degene die trouwens niet weten waar het Hachiko standbeeld staat, neem de metro naar Shibuya station en... ga naar de uitgang Hachiko-mae (wat letterlijk "voor Hachiko" betekent). Yeps, choosing the right exit doesn't get easier. Razz Je komt dan bij 's werelds drukste zebrapad uit (bekend uit o.a. Lost in Translation) en aan de linkerkant vind je het standbeeld. Uiteraard leuk om te bezoeken als je in Tokyo bent, maar eerlijkgezegd niet meer dan dat. Gelukkig is Tokyo sowieso al een erg leuke stad (LOVE IT!) dus ook al valt het tegen, vervelen zul je je echt niet. Als je in Japan bent en echt wat van Akita's mee wilt maken kun je beter naar Odate gaan (hoofdstad van Akita pref). Kun je direct naar het museum en time je visit dan rondom de honbuten (honbu > hoofdkwartier, ten > tenrankai > show / tentoonstelling) waar je de beste akita's van Japan zult zien (zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Kajino P
Kajino P

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Valerie za apr 23, 2011 8:02 am

Kajino P schreef:Het standbeeld staat er nog gewoon hoor. In Tokyo was de aardbeving hevig, maar niet veel meer dan dat. Ze zijn er erg goed voorbereid, maar Fukushima was een ramp natuurlijk. De grootste problemen waren echter de tsunami en de kerncentrale.

Voor degene die trouwens niet weten waar het Hachiko standbeeld staat, neem de metro naar Shibuya station en... ga naar de uitgang Hachiko-mae (wat letterlijk "voor Hachiko" betekent). Yeps, choosing the right exit doesn't get easier. Razz Je komt dan bij 's werelds drukste zebrapad uit (bekend uit o.a. Lost in Translation) en aan de linkerkant vind je het standbeeld. Uiteraard leuk om te bezoeken als je in Tokyo bent, maar eerlijkgezegd niet meer dan dat. Gelukkig is Tokyo sowieso al een erg leuke stad (LOVE IT!) dus ook al valt het tegen, vervelen zul je je echt niet. Als je in Japan bent en echt wat van Akita's mee wilt maken kun je beter naar Odate gaan (hoofdstad van Akita pref). Kun je direct naar het museum en time je visit dan rondom de honbuten (honbu > hoofdkwartier, ten > tenrankai > show / tentoonstelling) waar je de beste akita's van Japan zult zien (zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Oh jij bent er geweest natuurlijk! Ik moet je tot mijn spijt bekennen dat in de Japanse versie van de film nog steeds niet gezien heb Embarassed maar dat komt nog wel! Ik zou ook erg graag het museum willen bezoeken.
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Denise. zo apr 24, 2011 12:20 am

Ik vind het verhaal van Hachiko zo ontroerend, echt heel mooi!
Bij de film moest ik ook een paar keer heel hard snotteren Laughing
Denise.
Denise.

Aantal berichten : 63
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Kajino P wo apr 27, 2011 7:59 am

Valerie schreef:
Kajino P schreef:Het standbeeld staat er nog gewoon hoor. In Tokyo was de aardbeving hevig, maar niet veel meer dan dat. Ze zijn er erg goed voorbereid, maar Fukushima was een ramp natuurlijk. De grootste problemen waren echter de tsunami en de kerncentrale.

Voor degene die trouwens niet weten waar het Hachiko standbeeld staat, neem de metro naar Shibuya station en... ga naar de uitgang Hachiko-mae (wat letterlijk "voor Hachiko" betekent). Yeps, choosing the right exit doesn't get easier. Razz Je komt dan bij 's werelds drukste zebrapad uit (bekend uit o.a. Lost in Translation) en aan de linkerkant vind je het standbeeld. Uiteraard leuk om te bezoeken als je in Tokyo bent, maar eerlijkgezegd niet meer dan dat. Gelukkig is Tokyo sowieso al een erg leuke stad (LOVE IT!) dus ook al valt het tegen, vervelen zul je je echt niet. Als je in Japan bent en echt wat van Akita's mee wilt maken kun je beter naar Odate gaan (hoofdstad van Akita pref). Kun je direct naar het museum en time je visit dan rondom de honbuten (honbu > hoofdkwartier, ten > tenrankai > show / tentoonstelling) waar je de beste akita's van Japan zult zien (zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Oh jij bent er geweest natuurlijk! Ik moet je tot mijn spijt bekennen dat in de Japanse versie van de film nog steeds niet gezien heb Embarassed maar dat komt nog wel! Ik zou ook erg graag het museum willen bezoeken.

Sorry Wink

Voor wat betreft de Japanse versie van de film, tig keer beter dan dat slappe Amerikaanse aftreksel (can't help it... film critic), maar alsnog niet echt een meesterwerk. Uiteraard wel heel leuk om een film met Akita's te zien, maar als film op zich...
Kajino P
Kajino P

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Minhie wo mei 04, 2011 12:44 am

Voor diegene die behoefte hebben om de film te zien via youtube:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] deel 1 US versie
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] deel 1 japanse versie met engelse subs.
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hachiko Empty Re: Hachiko

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum