Japanse honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rauwe voeding coach gezocht :P

3 plaatsers

Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van secricible di jun 28, 2011 10:52 pm

Tja, rare titel, maar toch.
Ik heb altijd het idee gehad om zodra we verhuist zijn over te gaan op BARF. Nu heb ik geen tuin en ik vind het niets om die rotzooi allemaal over mijn parketvloer te hebben. Helaas zitten we met het probleem dat Sumiko een probleem-eter is. Afgelopen week zijn we weer naar de dierenarts gegaan die ons adviseerde ander compleet voer te gaan geven en dat hebben we gedaan, maar nog steeds zonder al te veel succes. Ze zou ongeveer 600 gram per dag moeten hebben en we hadden een zak staan van een kilo. Daar hebben we 4 dagen mee gedaan... Reken maar uit, dat is nooit genoeg Wink
Nu is ze niet te dun, maar het brengt voor ons een hoop stress mee dat ze slecht eet. Afgelopen week heeft ze bij mijn schoonouders alles onder gebraakt met gal omdat haar maag te leeg is en dat voelt toch heel vervelend, vandaar ons idee om toch misschien eerder over te gaan op BARF. Ik vermoed dat ze dan gewoon in de bench gaat eten om alles een beetje schoon te houden en met goed weer eventueel op het balkon.
Binnenkort wordt ze eerst nog een keer helemaal doorgelicht door de DA en die wilde eigenlijk daarna haar gewoon gaan verplichten te eten (dus alleen brokken geven, geen ander voedsel, geen koekjes, niets over het eten en dan hopen dat ze het toch gaat eten), maar het voelt voor mij niet goed. Gek genoeg eet ze de brokken wel als ik ze in de speelbal doe, maar dan krijg ik er nog niet genoeg brokken in op een dag, dus het zou toch wel prettig zijn als ze gewoon genoeg zou gaan eten uit haar bak...

Nu heb ik me al rot gelezen over BARF en alles wat er mee te maken heeft en het spreekt me absoluut aan. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die veel online is en die ik gewoon met vragen een email kan sturen, zodat ik direct 1 op 1 contact heb met iemand. Iedereen heeft andere ideeën over dit soort dingen dus ik vind het niet handig om alles steeds op een forum te moeten plaatsen en dan reacties af te moeten wachten. Een soort coach dus Wink Wie oh wie wil zich hiervoor laten lenen? Waarschijnlijk duurt het nog een maand of 2 maanden, maar wil toch eens gaan beginnen met actie ondernemen want dit gemier over eten ben ik helemaal beu... drama

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Valerie wo jun 29, 2011 7:13 am

Ik voer NRV maar als je vragen hebt, stel ze gerust Very Happy Ik voer inmiddels 6 jaar op deze manier. Ik geef er ook een gedeelte kvv bij omdat ik dat gewoon makkelijk vind Wink Ik heb ook op een flat gewoond zonder balkon met Tyra. Op zich ging het voeren prima, alleen penslappen schud ze en de stukjes zaten overal op mijn keukenkastjes, muren en plafond Suspect dat was 1x nooit meer.
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van secricible wo jun 29, 2011 10:17 pm

wat is NRV dan precies en wat is het verschil vergeleken met BARF? Ik begreep al van anderen dat et verstandig is om tijdelijk te beginnen met KVV en dan van daaruit over te stappen op BARF...

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Minhie do jun 30, 2011 12:29 am

Allereerst: harstikke leuk dat je overgaat!

Als je wil mag je mij toevoegen op msn als je dat hebt. Pb me dan maar.

Ik voer ook NRV en lees er al een tijdje over.
Het verschil tussen NRV en BARF zijn de percentages..
zo voer je bij NRV volgens het prooidier: 55% spiervlees, 15% orgaan, 30% bevleeste botten (50% vlees- 50% bot)
Je kan hierbij nog groente geven, maar dat hoeft niet. (groente altijd gepureerd geven)

Bij BARF is dit:
45% vleesbot
10% groente
10% orgaanvlees als lever, hart, nier, tong, etc
10% orgaanvlees, pens
25% spiervlees

Zoals je ziet, zitten bij deze percentages al groente verrekent.

Zelf vind ik NRV fijner, en krijgt kaiyou een beetje groenteprut mee maar ook hele prooidieren zoals een kwartel, konijn etc.

Verder zou je je vragen kwijt kunnen op voernatuurlijk.nl en barfplaats.nl
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Minhie do jun 30, 2011 12:33 am

Valerie schreef:alleen penslappen schud ze en de stukjes zaten overal op mijn keukenkastjes, muren en plafond Suspect dat was 1x nooit meer.

=X =X =X ....................................... lol! Laughing

Ik geef trouwens het meeste ook op het balkon..
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Valerie do jun 30, 2011 3:49 am

Er zijn nog meer verschillen zoals dat je bij BARF pens onder orgaan rekent en bij NRV is het een complete maaltijd vanwege de calcium/fosfor verhouding.
Ik zou haar inderdaad lekker op kvv overzetten nu en dan rustig verder lezen.
Beginnen met botten van gevogelte en eventueel platslaan zoals kipkarkas en eendennekken Wink
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van secricible za jul 02, 2011 1:36 am

ondertussen krijgt ze tijdelijk KVV. Heb afgelopen week rodi koeken gehaald en 's avonds 3 koeken gegeven. Die stond ze met veel genot op te smullen, ze was helemaal happy er mee! Daarnaast krijgt ze dan in de ochtend nog brokken met yoghurt (heb nog een grote zak staan die ik eigenlijk wel graag op wil maken), en dat gaat dan ook wel redelijk.
Nu heb ik Carnibest gehaald, om dat eens te proberen, maar begreep van iemand anders weer dat ik beter smuldier kon nemen. Deze hadden ze echter niet in de dierenwinkel, dus daarom Carnibest.


Ik heb al ontdekt dat BARF erg moeilijk gaat worden op dit moment, ik heb nu al nauwelijks vriezerruimte, laat staan als haar maaltijden daar ook nog in grote hoeveelheden in moeten... Paar rollen Carnibest krijg ik er nog net in, maar heb maar 2 vriezerlades...

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Valerie za jul 02, 2011 4:44 am

Carnibest is van betere kwaliteit dan smuldier hoor Wink al zou ik gewoon lekker verschillende merken afwisselen. Voor barf/nrv is een extra vriezer wel handig. Ik heb hier 2 vriezers staan voor 3 honden. Groot inkopen scheelt ook in de kosten.
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Minhie wo jul 20, 2011 1:44 am

Hoe gaat het met voeren?!
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van secricible wo jul 20, 2011 9:11 am

op dit moment hebben we weer een ander merk, gewoon eens proberen. Hiervan verschillende smaken en de een gaat beter dan de andere.
Van de week bij de DA geweest omdat ze heel vaak gek ademde (blijkt reversed sneezing te zijn waarschinlijk) en toen heeft ze een spuitje gehad tegen eventuele zwelling. De dag erna heeft ze bijna een bak extra opgegeten, waardoor we bang waren dat het slechte eten zou komen door een zwelling.
Vandaag dus maar even gebeld, blijkt het een bijwerking te zijn van de medicatie, lol.
Het vers eten gaat redelijk, sommige smaken gaan er nauwelijks in, andere gaan echt in 1x op. Brokken blijft een drama... Gelukkig is ze nog steeds op gewicht, dus blijkbaar heeft ze gewoon niet zoveel nodig.... Het is overigens wel een echte lekkerbek, alles wat wij eten is jum!

Ze krijgt nu 's ochtends een half bekertje brok en 's avonds een halve portie BARF (wel kant en klaar uit de vriezer, maar inclusief groente e.d.). Als de zakken op zijn gaan we denk ik weer terug naar carnibest, alhoewel ik die zakken met kleine porties wel erg makkelijk vind en ze geven veel minder rotzooi dan carnibest. Dat zou ik dus nooit mee willen nemen als ze een keer ergens anders moet eten. Even nadenken dus, misschien een paar zakken BARF en verder op normale dagen carnibest.

secricible

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Minhie wo jul 20, 2011 9:31 am

Fijn dat ze in ieder geval geniet van kvv. Misschien kan je over een tijdje helemaal over op kvv Big Smile
Minhie
Minhie

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Valerie wo jul 20, 2011 9:45 am

Afwisselen is sowieso helemaal goed duim
Valerie
Valerie

Aantal berichten : 276
Registratiedatum : 17-04-11
Leeftijd : 37

Terug naar boven Ga naar beneden

rauwe voeding coach gezocht :P Empty Re: rauwe voeding coach gezocht :P

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum