Japanse honden forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tosa

2 plaatsers

Ga naar beneden

Tosa Empty Tosa

Bericht van Hamatengu vr apr 29, 2011 10:28 pm

Hallo,

Ik ben Ton, heb een Tosa. Het is niet mijn bedoeling om actief aan dit forum deel te nemen, want ik heb er namelijk zelf een over de Tosa Inu. Maar ik moest me registreren om even wat te melden. De info die bij de Tosa staat, daar klopt niet veel van. Ik ben al een tijd bezig om de geschiedenis van de Tosa in kaart te brengen (ook de Shikoku speelt daar een rol in, die is trouwens de basis van de Tosa Inu, en ook de Akita komt daar in ter sprake, niet van invloed op de Tosa zelf, maar wel een onderdeel van de geschiedenis, net zoals de Odate Inu) Zeker geen Bordeauxdog, bloedhonden of aanverwante rassen. De oorspronkelijke Tosa bestaat eigenlijk maar uit 4 rassen, waarin de laatste 40 jaar de APBT is bijgekomen.
Maar goed,om een lang verhaal kort te maken, wil je iets weten over de Tosa Inu:

http://tosainu.jouwweb.nl/

groetjes en succes met dit forum

Hamatengu

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 29-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tosa Empty Re: Tosa

Bericht van Kajino P za apr 30, 2011 5:51 am

Ton, ik heb zero verstand van Tosa en eerlijkgezegd ook nooit bijzonder veel interesse in dit ras gehad (en logisch... ik ben echt een 200% Akita minded guy), maar ik moet zeggen dat site van jouw toch een bijzonder interessant beeld over de Tosa geeft. Totemo omoshiroi desu yo!! Ik hou het echter toch op Akita! Wink
Kajino P
Kajino P

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 17-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum